O día 18 de novembro, dedicamos a clase teórica dos grupos A a falar do traballo por proxectos que está enfocado de cara o tema do xabón.
- Como nos organizamos para facer a tarefa?
Para levar a cabo esta tarefa, tomamos como referencia o libro de Traballo por Proxecto de Azucena Arias, e fixemos a actividade, seguindo o modelo dos exemplos que aparecen recollidos no libro. É dicir, redactamos o proxecto axudámonos dos apuntamentos que realizamos da clase teórica, pero enfocados a unha clase de educación primaria.
Para iso, tivemos primeiro que ler o que fixeramos durante a clase.
Despois, buscamos todas as preguntas que nos plantexamos sobre que queremos saber sobre o xabón.
Unha vez localizadas, elaboramos unha táboa para sintetizar mellor toda a información que pescudamos e establecemos para iso, 4 categorías que se corresponden coa composición do xabón, a súa caracterización, a súa fabricación e o seu orixe.
Posteriormente, con toda a información que tiñamos, fomos redactando o traballo distinguindo 3 fases principais:
- A fase de preparación na que se realizan os primeiros elementos que conducen a definir o proxecto (introdución do proxecto, estudo das ideas previas, elaboración dun guión).
- A fase de desenvolvemento na que se pon en práctica o proxecto coas actividades e tarefas deseñadas conxuntamente (consulta de fontes, tratamento da información e avaliación integrada).
- A fase de valoración na que se valora globalmente o desenvolvemento e os resultados do proxecto e onde se realizan propostas de mellora e suxestións de novos proxectos (avaliación final conxunta).
Finalmente, fixemos unha breve conclusión e unha análise exhaustiva que explicaba a programación do proxecto mediante unha táboa que recollía información sobre as competencias que se desenvolvían co traballo, as áreas que interveñen, os obxectivos do proxecto e os contidos que se traballan con el, a temporalización, a avaliación (tendo en conta os instrumentos e indicadores de éxito), os recursos e materiais e fontes probables de busca e, para rematar, os posibles proxectos que poden xurdir deste.
- Que fixemos durante a clase?
Durante a clase teórica, a profesora nos explicou os pasos a seguir para levar a cabo un proxecto. Eses pasos son os seguintes:
Introducción: neste apartado debemos presentar o tema escollido para traballar durante o proxecto.
Que sabemos? (neste caso sobre o xabón): aquí o alumnado deberá expresar os seus coñecementos ou ideas previas acerca do tema. Para obter esta información pódense facer dinámicas de grupo como por exemplo o folio xiratorio.
As ideas previas que saíron durante a nosa clase foron as seguintes:
- Non se pode comer.
- Saen burbullas.
- Pode ser de cores.
- Ten olor.
- Utilízase para a limpeza.
- Pódese aromatizar.
- Pode ser sólido ou líquido.
- Ten diferentes PH.
- Fabricouse nos campos nazis.
- Ten que ver coa glicerina.
- É un composto homoxéneo.
- Pica nos ollos.
- Fai espuma.
- Faise con sosa.
- Pódese facer con graxa de porco (animal ou vexetal).
- Hai que usalo con auga.
- Podemos darlle forma.
- Disólvese na auga.
- Úsase para lavar o corpo, o pelo, o coche, a roupa, etc.
Na nosa clase suscitou dúbida as seguintes preguntas:
- Que reaccións acontecen na súa formación?
- Como se fai o xabón?
- Quen o inventou e cando?
- Con que se fai?
- Por que fai espuma?
- Que ocorre cando reacciona con auga?
- Que é o PH?
- Que é o xabón?
- Por que pica nos ollos?
- Por que o xabón de glicerina reseca a pel?
- Por que se usa para limpar?
- Cales son as súas utilidades?
- Que é a glicerina?
- Como se facía o xabón nos campos de concentración nazis e por que?
- Por que as veces é sólido e as veces é líquido?
- Qué se utiliza para darlle cor?
- Vantaxes do xabón artesanal fronte o xabón químico.
- É o mesmo o xabón de uso para limpeza humana que o de lavar a roupa?
- Por que estivo de moda o uso de champo para cabalos para seres humanos?
- Por qué ten olor?
- Hai fábricas próximas?
- Segue aberta a fábrica da Toxa?
Onde buscamos información?: é importante establecer cos alumnos diversas fontes onde eles poidan acceder de xeito sinxelo para obter a información necesaria. Ademais, deberanse facer as prácticas que sexan necesarias para ensinar a buscar ós estudantes en diversas fontes como por exemplo unha biblioteca ou internet. Os lugares que se propuxeron na aula para buscar información son os seguintes:
- Preguntas nas casas (familias).
- Preguntar en tendas especializadas.
- Buscar na internet.
- Ler as etiquetas dos xabóns.
- Buscar en libros.
- Visitar unha fábrica.
- Consultar a persoas expertas (profesor, químico, etc.)
- Visualizar vídeos didácticos.
- Enviar correos electrónicos de consulta a empresas.
Se formamos pequenos grupos de traballo, cada un deles pode especializarse e ir a buscar nunha fonte concreta de información. Non obstante, antes de realizar a investigación e necesario planificala ben para saber qué e onde temos que buscar.
Como organizar a información obtida?: unha vez recollida toda a información, deberá procesarse na clase. Para iso hai que facer unha posta en común onde cada grupo expoña a información que obtivo. Despois hai que contrastar a información de tódolos grupos, seleccionar aquela que nos interesa, sintetizala e reelaborala para así obter un traballo final o máis satisfactorio posible.
Que aprendemos e que nos falta por aprender?: neste último apartado, o alumnado deberá reflexionar e ser autocrítico, para así poder determinar o que aprendeu, as dúbidas que tivo o que ten, e o que aínda lle falta por aprender debido as súas carencias ou a que xurdiron novas cuestións de interese.
Neste último apartado, o proxecto pode dar lugar a outros temas dos que se poden realizar investigacións ou levar a cabo novos proxectos.
- Reflexións.
Esta actividade foi non das máis complicadas que fixemos, pero si das máis completas, posto que tivemos que elaborar rigorosamente un proxecto e é unha tarefa que nunca fixeramos.
Tivemos dúbidas ó comezo porque non sabiamos por onde empezar nin como enfocar o proxecto. Estabamos entre dúas opcións: facer o proxecto coma se se levase a cabo na nosa aula (cousa que realmente foi certa) pero que nese caso teriamos que inventar o xeito no que xorde o tema (porque foi imposto pola profesora); ou redactar o que fixemos na clase pero coma se acontecese nunha clase de primaria.
Despois de debatelo profundamente, decidimos esta última opción porque é a que se axusta máis o libro que tomamos como referencia e porque nun futuro vamos ser mestres de esa etapa.
Velaquí está o noso traballo rematado.
No hay comentarios:
Publicar un comentario