O traballo por proxectos é un traballo formativo cunha participación moi activa por parte do alumnado e que adoita partir de experiencias desencadeantes.
A través dos proxectos, o profesorado pode axudar a que os alumnos e as alumnas se fagan preguntas sobre cuestións profesionais e da materia que estudan, permitíndolles establecer relacións coa realidade e deseñar os seus propios mecanismos de traballo e aprendizaxe.
O que se fai mediante a realización dos proxectos, é pasar do coñecemento atomizado ó coñecemento relacional, no que o alumnado pode relacionar os seus coñecementos para que teñan sentido e adquiran aprendizaxes significativas.
O obxectivo é que o alumnado aprenda a aprender (non que aprenda por sí mesmo) e, para iso, o profesor ou profesora debe ser un mediador deses aprendizaxes, para que deste xeito o alumnado aprenda progresivamente.
A través dos proxectos, o profesorado pode axudar a que os alumnos e as alumnas se fagan preguntas sobre cuestións profesionais e da materia que estudan, permitíndolles establecer relacións coa realidade e deseñar os seus propios mecanismos de traballo e aprendizaxe.
O que se fai mediante a realización dos proxectos, é pasar do coñecemento atomizado ó coñecemento relacional, no que o alumnado pode relacionar os seus coñecementos para que teñan sentido e adquiran aprendizaxes significativas.
O obxectivo é que o alumnado aprenda a aprender (non que aprenda por sí mesmo) e, para iso, o profesor ou profesora debe ser un mediador deses aprendizaxes, para que deste xeito o alumnado aprenda progresivamente.
O proxecto parte dun centro de interese que pode ser propiciado polo alumnado ou, pola contra, introducido polo profesorado a través de algo que suscite a curiosidade e motivación dos estudantes (unha mascota de clase para os máis pequenos por exemplo).
Dicir que o proxecto parte dos intereses do alumnado, quere dicir que ten que ver coas súas propias experiencias e que o que se traballa está relacionado con problemas reais.
Para traballar por proxectos hai que planificar moito aínda que non o pareza. Antes de comezar a traballar é preciso que o profesorado realice investigacións e que se documente sobre os contidos do proxecto que se vai levar a cabo.
Para iso é necesario elaborar un guión que debe ser flexible para adaptarse ás necesidades e ritmos dos pequenos.
En canto a temporalización, o proxecto non ten un tempo preciso de duración, senón que pode durar o tempo que sexa preciso (unha hora, un día, unha semana, un mes, ou incluso un ano).
O proxecto remata cando deixa de funcionar porque o alumnado perde o interés polo tema. Por iso é preciso e importante manter motivado aos estudantes ou senón traballar sobre outro tema que teña máis éxito.
As fases dos proxectos son:
Fase de preparación na que se realizan os primeiros elementos que conducen a definir o proxecto:
Fase de desenvolvemento na que se pon en práctica o proxecto coas actividades e tarefas deseñadas conxuntamente:
Fase de valoración na que se valora globalmente o desenvolvemento e os resultados do proxecto e onde se realizan propostas de mellora e suxestións de novos proxectos:
Fase de preparación na que se realizan os primeiros elementos que conducen a definir o proxecto:
- Introdución do proxecto.
- Estudo das ideas previas.
- Elaboración dun guión.
Fase de desenvolvemento na que se pon en práctica o proxecto coas actividades e tarefas deseñadas conxuntamente:
- Consulta de fontes.
- Tratamento da información.
- Avaliación integrada.
Fase de valoración na que se valora globalmente o desenvolvemento e os resultados do proxecto e onde se realizan propostas de mellora e suxestións de novos proxectos:
- Avaliación final conxunta.
No hay comentarios:
Publicar un comentario